„რენიუ“ — პლასტიკური ქირურგიისა და რეკონსტრუქციული...
„რენიუ“ - ეს არის პლასტიკური ქირურგიის ცენტრი, რომელიც სულ რამდენიმე თვეა დაფუძნდა და დიდი გეგმებით მიიწევს წინ. განსხვავებით სხვა მსგავსი კლინიკებისა, აქ პლასტიკურ ქირურგიასთან ერთად, რთ...
|
ზეთისხილის ბიზნესის მზარდი განვითარების ფონზე, 12 წლის თავზე, კომპანია „ჯეოლაივის“ წარმომადგენლებმა წელს, თიბისის მხარდაჭერით, დამატებით 45 ჰა მიწის განაშენიანება გადაწყვიტეს.
ზეთისხილის - ამ კეთილშობილი მცენარის დიდი ხნის შემდეგ საქართველოში დაბრუნება თურქეთში მცხოვრები ქართველების სახელებს უკავშირდება.
როცა აჰმეთ ქაჰრამანმა (აჰმეთ გოგროჭაძე), მეჰმეთ ნური თაიარიმ (მამია დუმბაძე) და ალი სამი ოზელმა ქვეყნისთვის სასარგებლო და მნიშვნელოვანი საქმის წამოწყება გადაწყვიტეს, არჩევანი სწორედ საქართველოში ზეთისხილის მოშენებაზე შეჩერდა.
2010 წელს, ამ საქმეში უკვე გამოცდილმა ბიზნესმენებმა ქართველ პარტნიორთან, გიორგი სვანიძესთან ერთად, საქართველოში კომპანია „ჯეოლაივი” დააფუძნეს და რამდენიმე რეგიონში - კახეთში, იმერეთში, გურიასა და ქვემო ქართლში - ზეთისხილის საცდელი მეურნეობები გააშენეს.
მცენარემ სამივე რეგიონში იხარა, თუმცა ყველაზე ნაყოფიერი ზეთისხილისთვის კახეთის ნიადაგი აღმოჩნდა, სადაც 5 წლის თავზე „ჯეოლაივმა“ 100 ჰა ბაღიდან პირველი მოსავალი - 60 ტ. ზეთისხილი აიღო. ნაყოფის ხარისხმა და რაოდენობამ ცხადი გახადა, რომ ზეთისხილის წარმოებას საქართველოში პერსპექტიული საქმე იყო, ამიტომ კომპანიამ ზეთისხილის გადამამუშავებელი საწარმოს აშენება გადაწყვიტა.
„ზეთისხილის გადამამუშავაბელი საწარმო 2016 წელს, კახეთში, 3300 კვმ ტერიტორიაზე ავაშენეთ. დამფუძნებლებს ამ საქმეში უკვე საკმაო გამოცდილება ჰქონდათ დაგროვილი თურქეთიდან, შესაბამისად, საწარმოს აღჭურვა და გამართვა არ გაგვჭირვებია. მოსავალი ყოველწლიურად იმატებს, შარშან 120 ტონა ავიღეთ, წელს კი უფრო მეტს ველოდებით. წარმოებული პროდუქტი - ზეთისხილის ზეთი - პირველივე მოსავლით ძალიან ხარისხიანი გამოვიდა და იმავე წელს შევედით ქართულ ბაზარზე. გარდა საკუთარი მოსავლის გადამუშავებისა, საწარმო ემსახურება ასევე სხვა ფიზიკურ თუ იურიდიულ პირებსაც, რომლებმაც აქტიურად მიჰყვეს ხელი ზეთისხილის წარმოებას. ზეთის გარდა, წელს დავამზადეთ შავი და მწვანე ზეთისხილის მარინადიც, რომელიც ერთ თვეში შევა ბაზარზე“, - ამბობს კომპანია „ჯეოლაივის“ დირექტორი, ნელი გეთიაშვილი.
განსაკუთრებული სიახლე კი კახეთში სანერგე მეურნეობის მშენებლობაა, რომელსაც „ჯეოლაივი“ თიბისის მხარდაჭერით იწყებს:
„ვგეგმავთ, თურქეთიდან შემოვიტანოთ ზეთისხილის „დედა ხე“, რომლიდანაც საქართველოში გამოვიყვანთ ზეთისხილის ნერგს. ყოველწლიურად კი ზეთისხილს დაემატება სხვა ნერგებიც - კაკალი, ნუში, ყველანაირი ხეხილი, რაც საქართველოში ხარობს. სანერგესთვის გამოყოფილია 2 ჰა ტერიტორია, რომელიც 1 წლის განმავლობაში გაშენდება“, - ამბობს ნელი გეთიაშვილი.
ამჟამად „ჯეოლაივში“ მუდმივად დასაქმებულია 10 ადამიანი, მათი რიცხვი სეზონურად 200-მდე იზრდება.
ქართული წარმოების, უმაღლესი ხარისხის ზეთი უკვე საკმაოდ წარმატებული პროდუქტია, რომელიც „კარფურის“, „გუდვილის“, „აგროჰაბის“ თუ „ნიკორას“ დახლებზე წლების წინ გამოჩნდა და კონკურენციას უწევს იმპორტულ, მაღალი ხარისხის სხვადასხვა წარმოების ზეთს.
მომავალში „ჯეოლაივი“ ბაზარზე ზეთისხილის ბაზაზე დამზადებული კოსმეტუკური საშუალებების შემოტანასაც გეგმავს.
„რენიუ“ - ეს არის პლასტიკური ქირურგიის ცენტრი, რომელიც სულ რამდენიმე თვეა დაფუძნდა და დიდი გეგმებით მიიწევს წინ. განსხვავებით სხვა მსგავსი კლინიკებისა, აქ პლასტიკურ ქირურგიასთან ერთად, რთ...
13 მარტიდან, განახლებული პრემიუმ პაკეტების შეთავაზებით, „საბა“ მკითხველებს უნიკალურ შესაძლებლობას მისცემს, პირველად SABA Reader-ში წაიკითხონ წიგნები, რომლებიც სხვაგან არსადაა ხელმისაწვდომ...
ქართული კომპანია აზერბაიჯანში მსოფლიო ბრენდის წარმომადგენელი მიმდინარე წელს გახდა „თეგეტა“ აზერბაიჯანში Bridgestone-ის ოფიციალური წარმომადგენელია და მეზობელი ქვეყნის ბაზარს იაპონუ...
თიბისი კონცეპტმა და Mastercard-მა, მომხმარებლებს საგაზაფხულოდ კიდევ ერთი განსაკუთრებული შეთავაზება მოუმზადეს. ახალი თიბისი კონცეპტ 360 Mastercard World Elite ბარათის მფლობელებს, შესაძლებლობა გ...
ავტომანქანის რეტრო მოდელი, როგორც განვითარების საწყისი - სიმბოლოებით დატვირთული და საგანგებოდ შემუშავებული კონცეფციით შექმნილი სამკაული „თეგეტამ“ ქალ თანამშრომლებს მიუძღვნა. უნიკალუ...
„როგორც ჩვენს წინა განახლებაში აღვნიშნეთ, იანვარში წმინდა სავალუტო შემოდინებები როგორც წინა თვესთან, აგრეთვე წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, გაუმჯობესდა. სანამ ლარზე მოქმედ შიდა ფაქტორ...
მომხმარებლის გამოცდილების მართვის კვლევითი და საკონსულტაციო სააგენტო CX Hub-ის ორგანიზებით და თიბისის მხარდაჭერით, 24 თებერვალს საქართველოში უკვე მეორედ ჩატარდა Customer Experience (CX) Business Summ...
მარტი 2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
კომენტარები